Opis
Fabuła produkcji ponownie zabiera nas w przeszłość, do Londynu z epoki wiktoriańskiej (1837-1901). Gracze po raz kolejny wcielają się w postać Holmesa, by w jego skórze prowadzić arcytrudne dochodzenia. Tym razem przed bohaterem nie jedna, lecz aż sześć zawiłych spraw do rozwiązania.
W trakcie trwania przygody popularny detektyw zajmuje się przede wszystkim zagadkowymi morderstwami, niemniej trafia się mu również zuchwała kradzież i nie mniej zuchwałe porwanie. W Zbrodni i karze autorzy zdecydowali się na szereg zmian w mechanizmach rozgrywki w stosunku do poprzednich odsłon cyklu.
Podczas toczącego się śledztwa pojawiają się możliwości dokonania wyborów, w tym także tych natury moralnej, które bezpośrednio odbijają się na przebiegu gry – można źle wytypować winowajcę i przedwcześnie ukończyć dochodzenie. Nasze końcowe decyzje mają też istotny wpływ na dalsze losy osób zamieszanych w daną sprawę.
Każdy z sześciu rozdziałów jest zamkniętą historią i decyzje nie mają wpływu na dalszy przebieg rozgrywki. Tym razem twórcy zdecydowali się zrezygnować z ich autorskiego silnika na rzecz Unreal Engine 3, co niewątpliwie poprawiło wrażenia wizualne podczas obcowania z grą.
Całą akcję śledzimy z perspektywy trzeciej osoby, zaś widok FPP pojawia się jedynie w trakcie rozwiązywania niektórych łamigłówek. Odświeżono także wygląd samego Sherlocka, jego nowy wizerunek prezentuje się obecnie o wiele bardziej współcześnie.